Czy można black friday wykorzystać, jako temat projektu edukacyjnego? Oczywiście, że tak! Oto nasza propozycja, punkt wyjścia do Waszych pomysłów 🙂
JĘZYK POLSKI
- Co wspólnego Denis Diderot ma z black friday, czyli o efekcie Diderota. Efekt Diderota, czyli jak uciec z pułapki kupowania – Puls Biznesu – pb.pl
- Baśń „O rybaku i złotej rybce”, „Żona modna”, „Lalka” – czyli o tym, że pieniądze szczęścia nie dają.
- O co poeta prosi Apollina?…A o co my prosimy Mikołaja? co poeta prosi Apollina?…A o co my prosimy Mikołaja? – Aniołki Bez Charliego (aniolkibezcharliego.pl)
FILOZOFIA/ETYKA/RELIGIA
- Być czy mieć w XXI wieku. https://youtu.be/VCnPe5bBnAU
HISTORIA
- (Nie)zrównoważony świat, czy epoka kolonialna się skończyła? Niezrównoważony świat – Aniołki Bez Charliego (aniolkibezcharliego.pl)
WOS
- Jak być świadomym konsumentem? Bądź świadomym konsumentem – Infor.pl
- Co konsumuje współczesne społeczeństwo? Makdonaldyzacja.
MATEMATYKA
- Czy w black friday naprawdę oszczędzamy, czyli o procentach w rabatach.
- Jak zaplanować nadprogramowe zakupy i nie zbankrutować?
FIZYKA
- Jak black friday wpływa na twój ślad węglowy? Policz swój ślad węglowy. Kalkulator ONZ Ci w tym pomoże – SmogLab
CHEMIA
- Chemia zakupów – pierwiastki w smartfonie, środki chemiczne, jak powstaje plastik? Z jakich pierwiastków składa się smartfon? – Geekweek w INTERIA.PL
GEOGRAFIA
- Skąd pochodzą towary (nie tylko) na wyprzedażach? Globalne współzależności – Tydzień Edukacji Globalnej (teg.edu.pl)
BIOLOGIA
- Dlaczego zakupy dają szczęście, czyli czym są i jak działają tzw. hormony szczęścia.
- Czy od zakupów można się uzależnić?
PLASTYKA
- Dlaczego FRIDAY jest BLACK? – o symbolice kolorów.